Palandöken, yaptığı açıklamayla bu ay birçok bölümde gerçekleştirilen indirim kampanyalarını kıymetlendirdi.
Vatandaşların alışverişlerinde bu cins özel günlere karşı dikkatli olması gerektiğini vurgulayan Palandöken, “efsane kasım” nitelemesiyle gerçekleştirilen kampanyaların “efsane pazarlama taktiği” haline geldiğini bildirdi.
Palandöken, fiyatların evvelce şişirilip akabinde indirim yapılıyormuş üzere gösterilerek aldatıcı kampanyaların düzenlenebildiğine dikkati çekerek, “Fiyatlar âlâ tahlil edilmediği için, aldığınız eserin gerçek fiyatını hesaplamak mümkün olmuyor. Bu yüzden ilgili meslek odalarının müsaadesi olmadan yapılan indirimlere prestij edilmemeli. Meslek odalarının ve esnaf birliklerinin müsaadeleriyle gerçek indirimlerin yapılması, bu kampanyaların görünür bir yerde ilan edilmesi ve eserlerin kalitesinin kıymetlendirilmesi gerekiyor.” değerlendirmesini yaptı.
Firmaların yüzde 80’e varan indirimler yapmasının gerçeği yansıtmadığını vurgulayan Palandöken, şunları kaydetti:
“Böylesine yüksek kar marjları gerçekçi değil. Yüzde 80-100 üzere indirim oranları sürdürülebilir bir çıkar modeli olamaz. Sağlam olmayan sitelerden alışveriş yapılmasının sakıncalarına dikkat edilmeli. Fiyatlardaki anormalliklerin oturması, istikrar sağlanması ve vatandaşların bütçelerine uygun alışveriş yapmaları için bu cins aldatıcı kampanyaların önüne geçilmesi kaide.
Bu çeşit ‘efsane günler’ ismi altında yapılan kampanyaların denetlenmesi ve yanlışsız yönlendirilmesi gerekiyor. Bakanlıklar, mahallî idareler ve bu hususta deneyimli, sağlam şahısların tahlilleriyle fiyatların denetim edilmesi kural.”